Voor 14:30 besteld, vandaag verzonden
GRATIS VERZENDING vanaf €75,-
GRATIS Torres Decanteerkaraf vanaf €100,-*
Drink Heroes

VEELGESTELDE VRAGEN

Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen over bestellingen, betalingen, producten, je account en nog meer. 

Klik hieronder op een categorie om direct naar een vraag te gaan. 

Champagne glas dichtbij in het beeld

Ik heb een bestelling geplaatst maar geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan ik deze alsnog ontvangen?

Zodra jouw bestelling geplaatst is en je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, check dan eerst de spam of ongewenste email folder in je inbox. Kan je daar de mail nog steeds niet vinden? Neem dan contact met ons op.

Ik heb zojuist een bestelling geplaatst maar ik wil deze wijzigen of annuleren. Kan dit?

Zodra jouw bestelling geplaatst is en je iets wilt wijzigen of je bestelling wil annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We kunnen helaas niet garanderen dat we op tijd zijn om jouw bestelling aan te passen aangezien ons bestelproces geautomatiseerd is.

Kan ik een bestelling plaatsen als ik jonger ben dan 18 jaar?

Nee, bij Drink Heroes hanteren we een streng beleid waarbij we uitsluitend alcoholische dranken verkopen aan klanten van 18 jaar en ouder. We doen dit niet alleen vanwege de wettelijke verplichting, maar ook omdat we er bewust voor kiezen om geen alcohol te verkopen aan minderjarigen. In de checkout wordt er aan je gevraagd of je 18 jaar of ouders bent en bij het in ontvangst nemen van je bestelling wordt er gevraagd om je te legitimeren. Meer informatie over ons 18+ beleid vind je hier.

Is het mogelijk om vanuit het buitenland te bestellen?

Helaas bieden wij nog geen bezorging buiten Nederland aan.

Ik heb mijn adres verkeerd ingevuld tijdens het plaatsen van mijn bestelling. Kan ik deze nog aanpassen?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op via support@drinkheroes.nl om je adres te wijzigen. We kunnen helaas niet garanderen dat we op tijd zijn om jouw bestelling aan te passen aangezien ons bestelproces geautomatiseerd is.

Kan ik mijn bestelling in een cadeauverpakking laten inpakken?

Helaas bieden wij deze mogelijkheid nog niet aan. We hebben wel een aantal geschenkverpakkingen waarbij je een mooie verpakking en/of wijnglas bij de fles krijgt.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen bij onze producten zijn inclusief BTW.

Kan ik een bestelling plaatsen zonder dat ik een account heb aangemaakt?

Dat kan. Je kan in het bestelproces kiezen om te bestellen zonder in te loggen.

Wat zijn de voordelen van het bestellen met een account?

  • Handig overzicht van je bestelgeschiedenis.
  • Eenvoudig opnieuw bestellen van je favoriete wijnen.
  • Sneller afrekenen bij je volgende bestelling.
  • Ontvang gepersonaliseerde aanbiedingen voor wijnen.

Verkopen jullie ook alcoholvrije wijnen?

Zeker! Je vindt hier onze alcoholvrije wijnen.

Welke wijnen worden het vaakst verkocht?

Je vindt een overzicht van onze best verkochte wijnen op deze pagina.

Het lukt me niet om een bestelling te plaatsen.

Onze excuses! Zou je onze klantenservice een berichtje willen sturen? Zij helpen je graag verder om dit z.s.m. voor je op te lossen.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?

We bieden de volgende betaalmethoden aan: iDeal, creditcard (VISA of MasterCard), Apple Pay en Google Pay.

Kan ik betalen middels een bankoverschrijving?

Helaas bieden wij geen betaling op rekening of bankoverschrijving aan. Onze excuses hiervoor.

Waarom kan ik niet achteraf betalen?

Bij Drink Heroes streven we ernaar om jou een zorgeloze en verantwoorde winkelervaring te bieden, vooral als het gaat om de aankoop van alcoholische dranken. Om alcoholmisbruik te voorkomen en te voldoen aan strikte wettelijke voorschriften, hebben we ervoor gekozen geen mogelijkheid voor achteraf betalen aan te bieden. We willen er simpelweg voor zorgen dat onze producten in handen komen van volwassenen die zich volledig bewust zijn van de verantwoordelijkheden die gepaard gaan met het genieten van alcoholische dranken.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Op de dag van levering ontvang je een e-mail van PostNL met de geplande tijd van bezorging. Om de status van je bestelling te volgen, kun je de Track & Trace-link vinden in de verzendbevestiging van jouw bestelling. Door te klikken op deze link, krijg je de meest recente informatie over de levering van je bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden over je bestelling? Jammer! Maar dat kan gebeuren natuurlijk. Je hebt het re cht om binnen 14 dagen na ontvangst je bestelling te retourneren. Neem contact op met onze klantenservice via support@drinkheroes.nl.

Let op: helaas zijn de retourkosten voor je eigen rekening tenzij je bestelling beschadigd of verkeerd is geleverd.

Zorg ervoor dat de producten onbeschadigd en in hun originele verpakking worden geretourneerd. Na ontvangst en inspectie van de teruggestuurde producten, zullen wij het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op jouw rekening terugstorten.

Bieden jullie gratis verzending aan?

Ja! Bij een bestelling met een waarde van €75,- of hoger bieden wij gratis verzending aan. Is jouw bestelwaarde lager dan €75,-? Dan kost onze verzending €6,95.

Waarom zijn jullie verzendkosten €6,95?

Hier geven we je graag meer informatie over. Bij een online bestelling komen o.a. de volgende kosten kijken:

  • De verzenddoos
  • Het laten inpakken van jouw bestelling
  • Het versturen via PostNL
  • De 18+ check die gedaan moet worden bij het verkopen van alcohol
Al deze kosten zorgen ervoor dat wij genoodzaakt zijn om dit bedrag te vragen voor de verzending van jouw pakket.

Ik was niet thuis om mijn bestelling aan te nemen! Wat nu?

Als je niet thuis was bij het moment van bezorging dan brengt PostNL jouw bestelling naar een PostNL punt. Hierover informeert PostNL je via e-mail, de PostNL app (als je deze gedownload hebt) en in de tracking link van je bestelling. Vervolgens ligt jouw pakket maximaal 7 dagen bij het PostNL punt voordat het retour gaat naar ons magazijn.

Met welke vervoerder werken jullie voor de bezorging van bestellingen?

Jouw pakket wordt bezorgd door PostNL.

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

In principe waar jij wilt! Mits het een bestaand adres is natuurlijk. Wil je een bestelling plaatsen maar werk je overdag? Vul dan je werkadres als afleveradres in bijvoorbeeld. Daarnaast kan je ook je pakket bij een PostNL punt laten leveren.

Ik heb de verkeerde producten ontvangen. Wat nu?

Onze excuses voor het ongemak. Hier is iets mis gegaan bij het verwerken van jouw order. Zou je contact kunnen opnemen met onze klantenservice? Meld hierbij jouw ordernummer en stuur een foto mee van de ontvangen producten. Onze klantenservice helpt je hierbij verder.

Kan ik producten uit mijn bestelling ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om producten uit je bestelling te ruilen voor andere producten. Ben je niet tevreden met je ontvangen producten? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb geen track & trace code ontvangen. Hoe nu verder?

Zodra PostNL je bestelling bij ons heeft opgehaald, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail met een Track & Trace-code. Als je wijn direct leverbaar is, volgt meestal enkele uren na het plaatsen van je bestelling de Track & Trace-code. Check voor de zekerheid je spam inbox of de mail van PostNL niet per ongeluk daarin terecht is gekomen.

Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn bestelling?

Onze bestellingen worden binnen 2 werkdagen bezorgd. Je ontvangt een track & trace code van PostNL met daarin de bezorginformatie. Mocht dit niet zo zijn, neem dan contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling bij een afhaalpunt laten bezorgen?

Dat kan zeker! Kies in de check-out voor de PostNL pick-up point optie om jouw bestelling bij een pick-up point te laten leveren. Ook hier zal om je legitimatie gevraagd worden om te controleren of je 18 jaar of ouder bent.

Mijn bestelling is beschadigd afgeleverd. Wat nu?

Onze excuses voor het ongemak. Zou je contact kunnen opnemen met onze klantenservice? Meld hierbij jouw ordernummer en stuur een foto mee van de ontvangen producten.

Is het mogelijk om mijn bestelling in de avond te laten bezorgen?

Helaas bieden wij nog geen avondlevering aan.

Ik heb mijn bestelling niet (compleet) ontvangen.

Mogelijk is je bestelling verzonden in meerdere pakketten of er is mogelijk iets fout gegaan. Het is raadzaam om je e-mail te controleren op een bericht van de klantenservice. Bovendien kun je meer informatie vinden in je Track & Trace. Klik op de link in de email die je hebt ontvangen om je bestelling te volgen. Op de Track & Trace-pagina zie je onderaan meerdere pakketcodes, waarop je kunt klikken om meer informatie te krijgen.

Waarom wordt er om mijn leeftijd gevraagd op jullie webshop?

We vragen naar je leeftijd om ervoor te zorgen dat we voldoen aan wettelijke leeftijdsbeperkingen voor alcoholische aankopen en verantwoordelijk alcoholgebruik bevorderen. Door deze verificatie kunnen we voorkomen dat minderjarigen toegang hebben tot onze producten en dragen we bij aan de veiligheid en conformiteit van onze klanten met de geldende wetten en voorschriften. Je leeftijdsinformatie wordt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor naleving van regelgeving.

Waarom wordt er om mijn legitimatie gevraagd tijdens het leveren van mijn bestelling?

Om te voldoen aan wettelijke leeftijdsbeperkingen voor de aankoop van alcohol en om verantwoord alcoholgebruik te ondersteunen, vragen we om je te legitimeren. Deze verificatie helpt ons te waarborgen dat onze producten alleen toegankelijk zijn voor volwassenen en draagt bij aan de veiligheid en naleving van geldende wetten en voorschriften. Wees gerust, je leeftijdsinformatie wordt strikt vertrouwelijk behandeld en enkel gebruikt om aan regelgeving te voldoen.

Hoe maak ik een Drink Heroes account aan?

Je kan een Drink Heroes account aanmaken door op je computer rechtsboven op het persoon-icoontje te klikken of op je mobiele telefoon linksonder op het persoon-icoontje te drukken.

Hoe kan ik me aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

Je kan je aanmelden voor onze nieuwsbrief via onze pop-up bij het bezoeken van de website, of onderaan onze pagina onder het kopje 'service' op 'Nieuwsbrief' te klikken.

Hoe kan ik me afmelden voor jullie nieuwsbrief?

Jammer dat je je wilt afmelden voor onze nieuwsbrief! Je kan je afmelden door bij de laatst ontvangen email naar onderen de scrollen en vervolgens op “afmelden voor nieuwsbrief” te klikken.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Klik rechtsboven (of linksonder op je telefoon) op het account icoontje om naar jouw account te gaan. Vervolgens zie je een menu waar je je bestelhistorie, je adressen en accountinformatie kan zien. Dit is ook de plek waar je deze gegevens kan wijzigen.

Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanmaken?

Als je een nieuw wachtwoord wil aanmaken ga dan naar je account via het persoon-icoontje rechtsboven (op desktop) of linksonder (op je mobiele telefoon). Ga vervolgens naar je accountinformatie. Hier kan je je naam, geboortedatum, e-mailadres en wachtwoord wijzigen.

Op welke manier verzamelen jullie mijn gegevens?

Wij hechten veel waarde aan het bewaken van jouw (persoons)gegevens. Je kan ons cookiebeleid en/of privacybeleid bezoeken om hier meer informatie over te krijgen.

Wat houdt de alcoholwet in?

Sinds 1 juli 2021 geldt er een nieuwe alcoholwet waardoor er nog meer nadruk wordt gelegd op het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren. Daarnaast mag er sinds 1 juli 2021 geen korting gegeven worden op alcoholhoudende dranken met een alcoholpercentage van 25% of hoger. Dit houdt ook in dat we verplicht zijn om je leeftijd te verifiëren. Dit doen we door dit aan je te vragen tijdens het openen van onze website, tijdens het bestelproces en tijdens de bezorging. Onze partners van PostNL zijn verplicht om je legitimatie te vragen als ze jouw bestelling leveren. Ook als je een pick-up point selecteerd om je bestelling te laten leveren, wordt hier gevraagd om je legitimatie.

Waarom geven jullie niet meer dan 25% korting op jullie producten?

Het is sinds 1 juli 2021 verboden om meer dan 25% korting te geven op alcoholhoudende dranken.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Onze excuses dat onze producten of service niet naar je wens is. Je kan een klacht indienen door contact op te nemen met onze klantenservice via support@drinkheroes.nl.

Hebben jullie biologische wijn?

Jazeker, hier vind je onze biologische wijnen.

Verkopen jullie vegan producten?

Ja! Onze vegan wijnen zijn hier te vinden.

Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

We zijn bereikbaar door een mail te sturen naar onze klantenservice via support@drinkheroes.nl of via WhatsApp via +316 53 54 24 63. We proberen binnen 24 uur op je vraag of opmerking terug te komen.